Friday, April 12, 2013

Kecilnya si besar itu..

Assalamualaikum..

Hati ialah organ terbesar di dalam tubuh badan kita.. well klu nak gaduh hati or kulit, yang mane lagi besar... just forget it.. Sebab kisah ini kisah berkenaan hati yang terusik.. Kecil je hati itu rupanya. Aku tahu, aku insan yang sangat-sangat sensitif. So, bila kena marah, kena tinggal, dipulaukan, or apa aja aku akan terasa.. Sangat-sangat mudah terasa dan terluka..

Hati ini sudah acapkali dilukai. Mungkin belum sampai masanya aku bisa menikmati kenikmatan dan kebahagiaan pada organ ini. Hati ini mudah menangis bila melihat haiwan dizalimi, bila melihat senyum hambar seorang wanita... bila melihat duka dalam mata anak kecil yang kelaparan.. bila melihat kekurangan pada insan sekeliling... Yup.. sangat mudah menitiskan air mata...

So, bila kena marah petang tadi, aku rasa down sangat-sangat.. hmm and its my 1st day of teeeeet.. so.. memang la tersangat tension.. hmm Ya Allah, berikanlah aku kekuatan..

No comments:

Post a Comment